onsdag 9 december 2015

Fullspäckat schema!




                                                                  Hej, hej!

Ehh, såg just att det gått drygt en vecka sen jag var här inne senast...Vet inte vad jag ska skylla på riktigt men förmodligen har jag varit upptagen med annat. Igår skulle jag ha varit ledig men tre (!) kollegor var sjuka så jag var "tvungen" att hoppa in. Hel dag dessutom från 10-19:30. Då hinner man inte med så mycket annat.

Idag har jag varit och klippt mig, åkt till IKEA och lämnat tillbaka några krukor. Varit på Blomsterlandet och handlat lite, samt hämtat ut paket och handlat på ICA. Hemma har jag tvättat tre maskiner, lagat lunch och middag. Fixat med Isans Luciakrona som hon ska ha på fredag och kollat Lucialinnet. Det är i längsta laget och jag överväger seriöst att lägga upp det med dubbelhäftande tejp. Jag ids inte lägga ner massor med tid på att sy upp det för hand eftersom hon kommer att ha på sig det i högst en halvtimme.

Den här gången blev jag i alla fall nöjd med klippningen. C klippte upp det ordentligt och tunnade ur det så det går att forma lite bättre. Det ser helt OK ut. På Blomsterlandet köpte jag en vit Julstjärna med glitter och en stor innerkruka samt blomjord.

 När jag kom hem planterade jag om Benjaminfikusarna som stått i köksfönstret ett tag nu. De har växt ur sina krukor så nu fick de nya boplatser. Hoppas de kommer att trivas!

                   
                   Bild lånad från http://www.odla.nu/


                               Glittret är väldigt sparsamt och märks bara lite diffust. Jättefint!

I morgon jobbar jag kväll igen och så hela fredagen, samt helgen. Inga fritidsproblem här inte!

                            Ska försöka titta in i morgon och berätta lite om helgen som var. Nu ska jag titta på de två senaste avsnitten av Downton Abbey som jag har missat. Snart är det sista avsnittet, snyft.

                             

                                                 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar