fredag 11 december 2015

Lussefirande och Pepparkakskladdkaka!



                                                                  God kväll!

Ett litet inlägg från mig innan jag släcker och sover. Två långa dagar igen och så helgjobb på det. Puh.

Morgonen började med lussefirande på lillfisens förskola. Lite jäktigt och precis när vi skulle gå ut genom dörren for Luciakronan i golvet och ett av ljusen gick sönder. Trodde att Isan skulle bli ledsen men hon brydde sig inte ett dugg?!!

Själva Luciafirandet var som det brukar lite oorganiserat med tomtar och pepparkaksgubbar som gick runt lite som de ville och en och annan ropade på mamma. :)

Efteråt var det fika med lussekatter och pepparkakor som barnen själva hade bakat. Är alltid skeptisk mot sånt som andra barn har bakat. Är lite rädd att det kan ha smugits in nån liten snorbuse, typ. :)

När vi fikat färdigt skjutsade jag sonen till skolan, japp, han var med på Luciafirandet, och sen åkte jag till jobbet. Jag hade med en pepparkakskladdkaka med lingongrädde som jag bjöd på till
morgonfikat. Det var uppskattat!!

                             I

I morgon kväll ska vi äta julbord med jobbet. Vi ska till Strike & Co så efter maten blir det bowling. Jag och de andra tanterna står dock över, haha. Vi är bara ute efter maten och umgänget. Och så ska vi ju faktiskt upp på söndagen och jobba! Då kan man ju inte vara ute och hänga halva natten. :)

                                     Nu är det hög tid att avsluta!! Natti, natti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar