torsdag 24 december 2015

God Jul!



                                                                   God Jul!

Julaftonsmorgon och julefrid. Igår och i tisdags jobbade jag. Köerna ringlade sig långa och vi hade tre kassor öppna. Påminner om gamla tider. Inte ofta det är så nu för tiden. Stressigt, men ändå roligt. Kunderna var trevliga och de flesta önskade God Jul.

Mycket har tagit slut, chokladtomtar och skumtomtar samt polkakäppar var helt borta. Årets smak på skumtomtar - clementin - var tydligen ingen hit?

Igår kväll spelade vi Bingolotto och jag slog in de sista julklapparna. Mannen och jag önskar oss ingenting och vi har köpt sparsamt med julklappar till barnen. Vi har allt vi behöver, i stort sett. Inga onödiga pryttlar flyttar in. Skönt. Jag tror till och med att svärmor förstått? Vi får se. Vi ska fira jul med dem idag, och med mina föräldrar i morgon.

Sonen befinner sig i London med sin far och deras familj. Har inte hört någonting i från honom utom ett inlägg på Facebook. Typiskt tonåringar. Jag var likadan själv. Nåväl, han kommer hem i morgon. Får höra mer då, hoppas jag?

Idag ska vi som sagt till Isans farmor och bara vara. Gröt och skinkmacka till lunch och sen julmat efter Kalle. Myyyys. Bara luta sig tillbaka och njuta. Sen kanske tomten kommer om vi har tur?

                                            Jag önskar er alla en riktigt God Jul!

                                                 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar