söndag 20 december 2015

Lite shopping och drömmar om kaffemaskin.



                                                            Godmorgon söndag!

Och fjärde advent! Nu börjar det lacka mot jul minsann! I fredags klädde vi granen och jag bakade julbröd. Mmm...så gott!

Det visade sig att ljusslingan var stendöd så igår åkte vi till Rusta och köpte en ny, trådlös ljusslinga. Supersmidig! Man stoppar in ett batteri i varje ljus och så två i fjärrkontrollen och så vips, så är det bara att tända! Inga sladdar som ska dras över granen och golvet som förfular och är i vägen.

                                                                

         
Vi fyndade även en julstjärna till Isans rum. Ceriserosa med glitter! Kan inte bli bättre!
       
                         Kostade bara 10:- nu!! Bägge bilderna är lånade från Rustas hemsida.

Efter Rusta åkte vi till Elgiganten för att kolla på en ny telefon till mannen. Där bjöd de på glögg, pepparkakor och skumtomtar. Jag har faktiskt inte druckit någon glögg i år och det var riktigt gott. Är inte jätteförtjust i glögg eftersom jag tycker att det är lite sött, men det smakade bra.

Mannen hittade ingen telefon eftersom nästan alla var slut (!) så han får väl köpa en på nätet. Jag tittade på kaffemaskiner, mest för att de ser så fina ut och att det verkar mysigt. Har egentligen ingen plats i köket för en sån, men nu var det en tjej där som bjöd oss på en varsin kopp nybryggt kaffe och det var såå gott! Nu har jag drömt om en kaffemaskin hela natten!! Jag tyckte den här var så himla fin!!

                                                                          
Jag ska allt lura lite på om man inte kan göra om lite i köket på nåt vis och få plats?

När vi lämnat Elgiganten utan telefon och kaffemaskin åkte vi över till Marieberg. Jag skulle bara göra två snabba ärenden: köpa ett presentkort till chefen och en foundation till mig. Först åkte vi upp till Lindex och köpte foundation. Hittade en från Loreàl som var på extrapris så den slog jag till på. Sen gick jag över till barnkläderna och kollade lite snabbt. Jag har sett ett så gulligt set på nätet som jag blev så sugen på. Nu var det dessutom 20 % på alla barnkläder!

                                           
                                                                                                                                                                                                          
                           Såå himla fint!!  Det får mormor och morfar ge Isan i julklapp!    

Efter de bestyren åkte vi hem igen lagade middag. Det blev Linas matkasse både till lunch och kvällsmat och det var riktigt, riktigt gott. Till lunch åt vi lax i en sås med kokosmjölk och lime och till middag var det pasta med strimlad fransyska i en gräddig sås med pepparrot. Mums, mums.

I kväll ska jag slå in de sista julklapparna och baka en pepparkakscheescake sen får det vara julfärdigt. Ska vara hemma med Isan i morgon med men på tisdag får hon gå till dagis igen. Och jag till jobbet. Sen är det Juuuul!!      
                                                                                                   

                                                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar