fredag 31 januari 2014

Ännu en tacofredag.

Hej svejs!

Fredag kväll och På spåret på ettan. Ska snart krypa till kojs och kolla på CSI NY. Blir en tidig kväll, igen, efter att har börjat kl. 7 två dagar på raken och dessutom ska jag upp kvart över fem i morgon bitti!!

Gah! Har lovat att skjutsa sonen med kompis upp på stan där de ska vidare med sällskap och åka skidor i Romme Alpin utanför Borlänge. De ska åka från stan klockan sex på morgonen och eftersom det tar tio minuter att klä på Isan, tio minuter att skotta fram bilen och tio minuter att åka upp på stan så är det bäst att gå upp i tid. Jag och Isan får ju åka hem igen och mysa med frukost och bad efteråt.

             

Sen på förmiddagen kommer farmor och W hit på lite fika. Funderar på om jag "måste" baka något?? Eller ska man bjuda på en slät kopp kaffe eftersom de kommer vid elva? Vi ska ju äta lunch strax efter så det blir ju lite knepigt. Jag vill ju inte att vi ska äta oss mätta på fikabröd precis innan maten, men att inte bjuda på nåt känns också konstigt?! Och bjuda på lunch har jag varken tid eller ork till. Kanske en smörgås skulle smaka? Får sova på saken.

Ikväll blev det det vanliga-Tacos. Och i morgon tror jag faktiskt att det får bli hämtpizza efter att jag har hämtat killarna på kvällen.

Sen är det Melodifestivalen! Vilket jag förmodligen får se själv eftersom Isan sover då och sonen knappast är intresserad av det längre. Men vi får väl se. Det kanske går att övertala honom? Så här ser startfältet ut i morgon:

Deltävling 1: Malmö 1/2

• AleoArtist: Mahan Moin
Låtskrivare: Mahan Moin, Anderz Wrethov
• BedroomArtist: Alvaro Estrella
Låtskrivare: Jakke Erixson, Jon Bordon, Loren Francis, Kristofer Östergren
• BröderArtist: Linus Svenning
Låtskrivare: Fredrik Kempe
• Bygdens sonArtist: Sylvester Schlegel
Låtskrivare: Sylvester Schlegel
• CasanovaArtist: Elisa Lindström
Låtskrivare: Ingela ”Pling” Forsman, Bobby Ljunggren, Jimmy Jansson
• SongbirdArtist: Ellen Benediktson
Låtskrivare: Sharon Vaughn, Johan Fransson, Tim Larsson, Tobias Lundgren
• SurvivorArtist: Helena Paparizou
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn
• To the EndArtist: YOHIO
Låtskrivare: Andreas Johnson, Johan Lyander, Peter Kvint, YOHIO

Jag tror på YOHIO trots att jag inte har hört hans låt än, men även Helena Paparizou kommer nog att ha framgång. Elisa Lindström vet jag inte vem det är, men hon har ju bra låtskrivare liksom Linus Svenning vars låt har skrivits av en av mina favoriter, Fredrik Kempe.
                                    
                                                Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar