söndag 5 januari 2014

Arbetsmyra.

Gokväll!

Skön, slapp söndag...myyys. Idag har vi bara varit inne och lufsat runt i myskläder. Har tvättat en tvätt och rensat bort lite leksaker från Isans rum, men i övrigt har vi inte gjort nåt särskilt alls. Skönt!

Nu börjar ett niodagars arbetspass för mig, så det kan vara bra att vara riktigt utvilad! Imorgon jobbar jag extra för en arbetskamrat som gärna ville vara ledig eftersom hennes dotter fyller år och eftersom det är röd dag så jobbar jag gärna! På torsdag har vi inventering och då jobbar jag från 14:50 till 0:00 för att sen åka hem och sova ca 4-5 timmar. Fortsätter nämligen med inventeringen på fredag, min LEDIGA dag, med att jobba 5:45 tills vi är klara. Vilket vi helst ska vara när vi öppnar klockan tio.

Det är ju ändå skönt att jag är ledig sen så jag får åka hem. Det skulle ju inte vara SÅ kul att jobba till kvällen som vissa andra får göra.

Sen jobbar jag ju helgen som kommer också, så jag kan inte se fram emot ledigt förrän NÄSTA onsdag!!!

                             
                                                         Yes indeed, I´m working...

Men jag tror att det kommer funka bra. Jag börjar ju ganska sent på dagarna och hinner ju slänga i en tvätt eller så om det behövs. Handla kan jag göra på lunchen och sonen ska hämta Isan och fixa kvällsmat ett par kvällar. Det ordnar sig nog. Nu ska jag börja med kvällsmaten, bacon och broccolipaj. Har faktiskt köpt färdig pajdeg som jag ska testa. Skönt att slippa dra fram en massa grejer och knåda och ha sig!
                                                 
Pajdeg Mördeg (230g) (Sara Lee)
Ha en fortsatt skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar