torsdag 16 januari 2014

Kallras.

Gokväll i stugorna!

Tidig morgon i morse och så även i morgon. Puh...det är på två sätt det där med att börja tidigt. Det är stressigt att hinna få Isan i tid till dagis, men skönt att jobba innan butiken öppnar. Och framför allt att sluta tidigt. Lyx!

Idag var jag dock såå trött efter jobbet så jag har mest suttit apatisk i soffan. Dessutom är det ju så grymt kallt!! Blev dock bättre efter kofta och raggsockor på. Funderar på en tjockare gardin, typ sammet skulle kunna isolera bättre mot kylan?

Har sett en på Jotex som jag fnular på. Finns i massor av färger. Jag tänkte vara djärv och ta beige i så fall. :)

                                     SAMMIE längd med dolda hällor 2-pack

Behöver också köpa en ny köksmatta eftersom vi ledsnat på den förra. Den hängde med från förra huset och var ca 2 dm. för lång, så den har legat vikt framför diskbänken. Inte så fint. Men det har gått bra i två år nu. Ska köpa den här i stället, fast en långsmal. 70X200 blir nog bra tror jag.

                                    PLAIN plastmatta 70x200 cm

Några sköna sittdynor vore mysigt också. Tycker dessa är fina!

                                          GUSTAVIA stolsdynefodral med volang 2-pack
Vitt vore kanske finast, men jag tror att grå är mer praktiskt?

Vi var ju ut på Erikshjälpen en sväng igår för att kolla lite. Gjorde dock inga fynd. De hade två soppterrinner, men de var inte superfina så det blev inget köp. Jag vet ju precis hur de ska se ut och då vill jag inte nöja mig med något "sämre".

                                        

                                                                           Fin!

                                      

                                                                       Jättefin!



                                      

                                                                      Också fin!

Men en sån här soppskål kostar typ runt tusenlappen. Jag vill ju fynda!!! Nåväl, rätt var det är så dyker det nog upp en soppskål till mig med!

I morgon är det freeedag! Yippie!!! Då kommer sonen hem och då blir det myyyys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar