tisdag 14 januari 2014

På den nionde dagen...

Gokväll!

Tänkte bara kika in och säga hej. Hej!

Nu har jag jobbat mitt lååånga arbetspass på hela nio dagar. Det har gått jättebra. Jag har ju inte haft åttatimmars dagar, utan lite kortare. Inventeringen gick strålande och 23:54 skickade vi in de sista filerna! Det innebar att vi fick "sovmorgon" till klockan sju på fredagen! Sen kunde jag knalla hem klockan tio när vi hade röjt upp och plockat bort skräp innan butiken öppnade.

Jag hämtade Isan hos mina föräldrar där hon sovit över och det hade gått hur bra som helst! Jag är såå tacksam över att jag har mina föräldrar som ALLTID ställer upp för mig och barnen. Och har alltid gjort. De har ju hämtat sonen på dagis hur många gånger som helst när han var liten och jag jobbade sent. Eller när jag jobbade helg.

I morgon är vi dock lediga och ska inte göra något speciellt. Skönt. Hoppas på sovmorgon! Tänkte åka till Erikshjälpen en sväng för att kolla lite. Är sugen på en gammal soppskål att plantera en blomma i. Tycker att det är såå fint!

                            
                            Bild lånad från http://vackrablommor.blogspot.se



                           

                            Bild lånad från http://elinstittskop.blogspot.se

Visst är det fint!? Har kollat på Tradera också men det blir lite dyrt med frakt och så, så jag hoppas på loppis! Vill också ha stora innekrukor till mina palmer som flyttade in från altanen i höstas. De står fortfarande i sina utekrukor och det går väl bra, men jag skulle vilja ha något "innigare". (Jag har lärt mig nya ord av Isan som beskrev sin smörgås härom dagen när hon fått blåbär på den. - Den har blivit blåbig!)

Fast snart ska väl palmerna ut på altanen igen??? Hoppas, hoppas. Vill att det ska bli vår NU!

Nu ska jag ägna mig åt min favoritsysselsättning: sova! Natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar