fredag 20 september 2013

Tre dagars feber?

Lilla fisloppan har ju varit sjuk hela förra helgen och hon är inte riktigt piggelin än, den lilla. Jag har googlat på det här med trötthet efter feber och det verkar som att hon hade något som kallas "tre dagar feber". Och det är precis som det låter, tre dagar med hög feber. Dock brukar det sluta med att de får utslag, men det fick hon aldrig.

Men hon är så trött, så trött! Igår hämtade mormor och morfar henne på dagis kl. 17. Då ville hon inte följa med utan trilskades så de fick bära hem henne. Hemma fortsatte nej-sägandet och hon gick själv och la sig i min säng, med nappar och gosedjur för att sova. Någon mat skulle hon inte ha!

Mormor fick ändå försöka att sätta på en torr blöja men efter det ville hon sova igen. Den här gången klättrade hon upp i spjälsängen och la sig, och sov för natten.

Nu har hon sovit middag i min säng. Ja, hon gick in själv och la sig efter att vi hade varit på öppna förskolan. Någon lunch åt hon inte. Hmm...Hur länge ska det här sitta i?

Nu har hon vaknat hör jag så jag ska se om jag kan lura i henne lite mat. Hörs senare!



                                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar