måndag 16 september 2013

Urtekram shampoo.

Godmorgon!

Nu är äntligen Isan frisk, men nu är istället sonen krasslig. Han känner av magen säger han. Hmm...svårt att motbevisa, så jag hoppas att han är ärlig och inte bara trött?

Han klagade redan igår morse att han inte kände sig riktigt bra i halsen. Sen cyklade han till breakdancen, och när han cyklade hem så hade det börjat regna! Han var riktigt nerkyld och hoppade i ett varmt bad och drack te. Sen på kvällen sa han att han kände sig dålig i magen.

Isan sov heeela eftermiddagen igår, ca 3 ½ timme, och det verkade som att hon behövde det. Sen la jag henne inte förrän kl. 21 på kvällen och då somnade hon direkt igen. Nu är hon inne på sitt rum och leker och verkar pigg.

Vi var iväg till ICA Maxi en sväng igår för att proviantera lite. Behövde köpa blöjor också. Tycker att det är ganska tråkigt att handla, men inte lika tråkigt som Isan. Färdig nu? Säger hon hela tiden. Från att vi kommer in i stort sett. Tihi.

Köpte ett nytt shampoo utan parfym, Urtekram. Som dessutom är ekologiskt, veganskt m.m.

                                         

Testade det i morse när vi badade och det kändes jättebra. Rent och skönt, helt enkelt. Jag får problem med klåda så fort jag använder ett shampoo med parfym, så jag hoppas att detta funkar.

 Att tvätta Isans hår är verkligen en kamp. Sonen kom in och undrade vad som stod på när jag försökte mig på det. Hon skriker i högan sky som om att det gjorde ont på nåt sätt. Jag lovar att det inte gör ont! Hon har ett milt balsamshampoo från Barnängen och jag är så försiktig så försiktig. Kamma håret får man heller inte göra, så jag brukar försöka reda ut hennes hår med lite hårolja, när hon inte märker nåt. Men det gör hon oftast.

                                                

Nu börjar det bli dags för lunch. Det blir samma som igår, fläskpannkaka LCHF. Godaste som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar