onsdag 11 september 2013

Sjukligt trött!

Hej!

Kort inlägg. Är SJUKT trött!! Funderar på om jag har järnbrist? Är blek, trött och håglös. Helt utan någon som helst energi. Ibland när jag har vaknat och råkar se mig i badrumsspegeln ryggar jag nästan tillbaka. Lever jag verkligen?? Jag kan verkligen vara likblek på morgonen. Tur att det finns rouge.

Ska köpa blutsaft och se om det blir bättre?

                                                 

Jag lämnade Isan på dagis två timmar för att de skulle gå till skogen då. Passade på att dammsuga och våttorka golven under tiden. Invigde nya dammsugaren, Electrolux Utrasilencer, som sög bra! Men så vidare tyst vet jag inte om den var? Förut hade vi en Miele som var riktigt bra, men någon hrm, hrm, måste ha sugit in lite vatten för motorn la av. Grrr...

                                          Electrolux UltraSilencer Pro ZUS3960

Innan jag hämtade Isan började jag med maten som blev rotmos av kålrot och morot, och stekt korv. Mumsigt! Isan gillade dock inte moset. Okej, det kanske var aningen beskt? Normalt sett har man väl in nån potatis också. Jag tyckte dock att det var väldigt gott!

Efter maten gick vi och la oss. Isan somnade bums, men jag låg bara och vilade. Halv två ringde telefonen och väckte henne och där var vilan slut!

På eftermiddagen åkte vi till apoteket och hämtade ut en ny burk med Levaxin eftersom jag ska minska lite på dosen. Ligger aningen högt så nu ska jag äta 75 mg. varannan dag och 100 mg. varannan. Får se om det gör nån märkbar skillnad?

Sen hämtade jag paket från H&M. Visar en annan dag. Och sen hämtade vi sonen med kompis och åkte till frisör C för klippning. Innan klippning hann vi dock in på IKEA för ett mellis! De har börjat sälja kanelbullar i förbutiken nu också. Det doftade ljuuuvligt!! Jag var TVUNGEN att köpa en. Sonens kompis ville också ha en i stället för korv. Jag och barnen åt i alla fall en korv först och så sparade jag bullen till senare. Man kunde ta en påse och lägga bullarna i om man ville ta med dem hem! Jag och Isan delade på bullen efter middagen. Eller delade och delade, MIN säger hon hela tiden. Man får ICKE smaka av hennes mat!! Jag skar bullen i fyra delar, men hon skulle prompt ha allihop. Det fick hon förstås inte...

                                     

Nej, jag tror faktiskt att jag ska gå och lägga mig nu. Börjar kl. 7 i morgon bitti. Natti, natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar