torsdag 12 september 2013

Ingen blutsaft...

men ett rör med "Multivitamin kvinna" blev det. Läste på förpackningarna och Blutsaft innehöll 10 g. medan multivitaminen innehöll 15 g. eller hur det var?


                                                       


Tog en direkt när jag kom hem (halvdöd)  från jobbet. Isan var inte heller pigg när jag hämtade henne på dagis. Hon satt i frökens knä och ville bara ha nappen. När vi kom hem drack hon massor av saft, men har sen bara legat på soffan. Hon åt några få makaroner och petade i sig nån köttbulle, men sen var det bra med det. Vid halv sju stoppade jag henne i sängen. Hon kändes varm, men jag hittar inte febertermometern??? Vi har en sån där som man tar i örat och den ligger dessutom i en kartong så den är inte liten precis. Men borta!

Får se nu hur natten blir och om jag måste VABa igen?! Vill inte! Det är ju bara en dag till att jobba innan helgen. Jag avskyr verkligen att ringa till jobbet och säga att Isan är sjuk, men vad ska man göra? Är det så, så är det ju så.

Jag ska också gå och lägga mig tidigt ikväll. La mig vid 21 igår men då ringde min lillebror och så pratade vi i 40 minuter. Sen skulle jag sova men då var det så varmt så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Somnade slutligen framåt halv elva tror jag efter att ha legat och vridit mig fram och tillbaka ett bra tag. Visst ja, det var ju någon som var vänlig nog att spika lite också strax före 22. Verkligen supersnällt!

Nu har jag avnjutit en kopp koffeinfritt kaffe med en rejäl klick smör (ny favorit) som fått smälta och sen vispats upp med lattevispen. Det är jättegott och mättande!! Några rutor Ritter slank visst också ned...

                                             

En gåta varför den heter Ritter Sport? Vad är det sportiga med en chokladkaka? Inbillar mig i alla fall att den mörka med hasselnötter är det bästa valet.

Nu ska jag försöka att ta en dusch och hoppas att inte Isan vaknar under tiden. Sen Lyxfällan och Hela Sverige bakar! Trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar