fredag 4 oktober 2013

Kanelbullens dag!

Hallå där!

Det var ett bra tag sedan jag kikade in här. Livet kom mellan kan man säga. Det gör det ibland. Idag känns det som första dagen jag kan sitta ner en stund och faktiskt vara ledig. Men bara en stund! :)

I morse åkte vi en sväng till ICA, dels för att hämta ett paket och dels för att handla lite småsaker. I entrén hade de nybakade bullar, 4 för 15:-. Svårt att motstå! Köpte såklart fyra stycken eftersom Isans farmor kommer och hälsar på i eftermiddag.

                                         

Sen gick vi till öppna förskolan. Har svårt att komma på något som jag tycker är tråkigare faktiskt. Finns det någon (vuxen) som tycker att det är kul??? En massa kallprat med andra vuxna som man inte känner, och det pratas mest om olika dagis och sånt. Nja, inte så roligt kanske. Men Isan tycker att det är jättekul och det är ju därför vi går dit! Det finns massor av olika grejer att leka med. Ett kuddrum, ett Legorum, ett pysselrum och ett rum med massor av roliga leksaker. Och så finns det fika och så är det ju sångstund  förstås.

                                       

Isan vill aldrig vara med och sjunga men idag ville hon vara med en stund. Men hon la sig bara i mitt knä och lyssnade. Jag tror inte hon kände igen en enda sång? Jag gjorde inte det i alla fall.

Nu ska vi bara vara inne och softa resten av dagen. Jag är ju LEDIG!!! Underbart! Den här veckan och förra har varit extremt körig. Vi har haft ett 100-butikers jubileum på jobbet och vi har haft massor med kunder. Just nu har vi billigt toa och hushållspapper som ALLA köper. Och i stort sett ingen kan lägga koden åt rätt håll, så det blir en massa baxande med toabalarna.

I tisdags fick jag en rejäl utskällning av en kund dessutom. Sånt tar ju också på humöret. Jag orkar inte gå in på det mer, men hon var sjukt otrevlig mot mig. Förmodligen var det något fel i huvudet på henne-typ Gunilla Persson, men det gör inte saken roligare. Nåväl, de flesta kunder är gulliga och trevliga. Vissa är till och med roliga!! Love them!

                                              

Ikväll ska jag och Isan ha myskväll! Vi passade på att köpa med lite lösgodis när vi var och handlade. Lillfisen fick själv plocka i de bitar hon ville ha. Isan ville dock ha det direkt efter lunchen, men det går ju inte an!! Fredagsmys har man på kvällen och inget annat!

                                                            

                                                           Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar