lördag 26 oktober 2013

Fredagsmys med Felix pastarätter!

Wihoo!

Ledig i TRE dagar!!! Isan har sovit heeela natten så jag känner mig skapligt utvilad! Nu har vi ätit frukost och badat. Det är extremt jobbigt med Isans hår eftersom hon hatar att tvätta det och kamma det. Hon springer runt, runt i badkaret och tror att hon ska komma undan. Det gör hon förstås inte, utan det blir bara värre ju. Jag försöker säga att hon ska lyssna på mig, vad jag säger. Sitta still  och titta upp i taket så får man inte vatten i ögonen. Men det funkar inte. Vad gör man?

Nu ska vi sticka till ICA Maxi en stund och handla blöjor och lite annat. Sen ska vi bara ta det lugnt resten av dagen. Det regnar ute och är allmänt gråtrist. Det kanske blir någon film på datorn?

Igår kväll var jag såå trött och hade ingen matinspiration men då hittade jag något i frysen! :)
Felix frysta pastarätter! Vi provade två olika rätter, la upp dem på tallrikar och strödde lite riven parmesan över. Det var riktigt gott! Det kommer jag absolut att köpa igen. Min favorit var den här:

                  

                                          Stora basilikafyllda tortelloni med körsbärstomater.

                                                             Isan gillade den här bäst:

                                                   Penne Rosse Picanti Felix Italia

                                                    Penne med rökt skinka och paprikasås!

Jag lovar att ingen skulle märka att det var färdig mat om man bjöd på dem. Det är ju bara att pimpa den med lite färska örter och parmesan. :)

Idag blir det nog en enkel omelett till lunch. Tycker det är perfekt när man har lite rester i kylen. Bara att fräsa på och vispa över lite ägg och grädde!

Sonen är på lan hela helgen. Lite tråkigt tycker jag att det är eftersom det är så sällan vi ses. När han är hos mig i veckorna jobbar jag alltid kväll. Trist. Men på måndag har jag tagit ledig så då ska vi äta lunch på stan och uträtta lite ärenden. Han ska äntligen få ett eget betalkort så han slipper ha kontanter hela tiden. Hoppas bara att han kan hantera det så han inte tror att han har obegränsat med pengar på det.

Nu ska vi fixa till oss så vi hinner handla innan lunch. Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar