söndag 27 oktober 2013

Seeeg söndag...

God kväll!

Lång, seg söndag idag. Men skön! Ställde om klockan igår innan jag la mig och fick sova ostörd ända till kl. 6 (7). Vid åtta-tiden ringde sonen och ville bli hämtad vid skolan där lanet var slut. Jag gick fortfarande i pyjamas så det var bara att hoppa i kläder och sätta i linserna och dra. Ovanligt tidigt slutade de. Sonens kompis som också var med var sjukt trött. Han somnade om i O:s säng så fort vi kom hem.

Vi andra åt söndagsfrukost med äggröra och bacon. Dvs. O och I åt det och jag åt min vanliga keso-yoghurt blandning. Den är såå god! En skvätt vispgrädde, hälften keso och hälften turkisk yoghurt och lite fun light för lite sötma och smak. Jag VET att en "riktig" LCHF:are inte petar på light drycker, men det gör jag. Sen toppar jag med ca. 2 msk. av min hemgjorda musli som är supergod!! Det står jag mig lätt på fram till lunch.

Lunchen blev pannkakor med sylt och vispgrädde. De blev goda, men ganska fula. Jag har köpt malda psylliumfrön från Risenta i stället för Fiberhusk. Gör inte det. Det är inte samma sak, som jag trodde att det var.


                                        
Psylliumfröna svällde inte alls lika bra som fiberhusken fast det fick stå och dra en stund. Härom dan gjorde jag Lasagne och använde psylliumfröna då med när jag gjorde plattorna. Smeten blev rinnande och inte alls som den brukar. Dock blev den god och gick att använda ändå.

Nej, nu ska jag kolla på en gammal repris av Morden i Midsomer. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar