söndag 24 februari 2013

Värmerekord i Orlando!!!

Hej hallå!

Idag har det slagits värmerekord här i Orlando! Inte sen 1962 har man haft så varmt! Då var det 88 Farenheit och idag har det varit 89, vilket motsvarar 31,66 grader Celcius. Dock har det inte känts så varmt eftersom det har varit molnigt och lite blåsigt. Bra det, för gassande solsken blir lätt fööör varmt. Vi har heller inte bränt oss som tur är.

                                                

Vi har mest legat vid poolen idag men tog en sväng till outleten innan vi åt middag. Handlade skjorta och shorts till sonen på Tommy Hilfiger och träningskläder på NIKE. Ikväll åt vi ovanligt sent för att vara oss så det hann bli mörkt innan vi var klara. De tände facklor på uteserveringen och det var såå mysigt!! Efter att vi hade ätit gick jag med Isan till rummet och nattade henne medan killarna gick till arcaden och spelade lite. Sonen har ganska tråkigt här i Orlando tyvärr. Han har fått knottriga utslag över hela överkroppen och vill inte bada och sola. Att gå i affärer tycker han är pest så han ligger mest på hotellrummet och kollar på datorn. Tråkigt tycker jag, men han kan ju inte rå för sina utslag. Det var samma sak när vi var på Mallorca i somras.

Han trivs nog bäst hemma med kompisarna tror jag, så nästa gång kanske han får stanna hemma? Vi får se då.

                                                      

Igår var det min födelsedag, men vi firade inte den något särskilt. Jag och sonen tog en dessert efter middagen på kvällen. Jag åt en Jack Daniels chocolate cake och sonen åt apple pie with vanilla Icecream. Yammi! Min kaka var dock i mäktigaste laget och jag lämnade faktiskt en bit!!! What???

                                           photo of Jack Daniels Cake

I morgon ska vädret bli sämre och därför beslöt vi att vi skulle åka till Mall at Millenia i morgon i stället. Och The Cheesecake Factory! Jag tänker inte missa det!!! Jag måste smaka amerikansk cheesecake!
 Annars kommer vi nog bara fylla upp resväskorna med mera shopping nu. Köpte söta muffinsformar igår på Walmart. Några med Hello Kitty, några med prinsessmotiv och några som ser ut som blomknoppar. Jättefina! Jag köpte kalaspåsar också till Isans framtida barnkalas! 20 st. för 97 cent. Det är typ hur billigt som helst! Ca 7:- kanske? I Sverige får man väl ge 20-30:- minst.

                                            

Köpte också mascara från Lóreal, telescopic Carbon Black för 8:71, ca 65:- Den är huuur bra som helst! Fransarna bli jättelånga och väl separerade. Rekommenderas varmt!!

                                            Telescopic™ Carbon Black

Nu har killarna kommit så nu ska vi umgås lite innan det är läggdags! Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar