onsdag 20 februari 2013

Universal Studios- Orlando

Godmorgon!

Här i Orlando är det onsdagmorgon och det är 17 grader varmt. Vi har precis ätit frukost och snart ska jag och sonen gå ner till receptionen och ta bussen till Universal Studios. Det är en gratisbuss som går 9:40 och hämtar 17:20, så det blir en ganska lång dag. Mannen och Isan får roa sig så gott de kan idag utan oss.

Igår låg vi vid poolen på eftermiddagen, sen tog vi en promenad till outleten och därefter åt vi middag på den Irländska puben. Det blir fortfarande VÄLDIGT tidiga kvällar här. Igår somnade jag vid 21:00. Skönt.

Igår handlade jag en kofta och ett linne på Tommy Hilfiger och två par kalsonger till sonen. Gick in en sväng på Calvin Klein också och tittade på en plånbok som jag tror att jag ska köpa. Det finns mycket fint här till bra priser!

I söndags åkte vi en kortis till Mall at Millenia men fick vända nästan på en gång eftersom Isan fick feber. Jag gick in på Abercrombie & Fitch och köpte T-shirts till brorsönerna. Men jag hoppas att vi kan åka dit en annan dag för det fanns massor som jag ville titta på! En hel butik med bara Hello Kitty grejer till exempel. Och The cheesecake factory förstås! Det var massor av folk där så det verkar poppis. Man kan äta lunch där om man vill och det verkar ju trevligt!

Det finns dessutom Gucci, Louis Vuitton och såna exklusiva butiker om man har den stora plånboken med sig. Det har ju inte jag dessvärre...

Nu ska vi plocka undan lite här innan vi åker. Det finns ingen bra frukostrestaurang här så vi äter på rummet, men det kanske jag redan har berättat? Vi handlar på Walmart som ligger ca en kilometer härifrån. Det är gigantiskt! Love it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar