tisdag 5 februari 2013

Supergoda kokostoppar LCHF!

Nu har jag bakat kokostoppar LCHF och de blev såå goda!! Jag kan lugnt bjuda de som inte äter LCHF på dem, men jag kanske sparar dem i frysen till mig själv...

Så här gjorde jag:

En påse riven kokos, 200 g.
2 ägg
50 smält smör
0,5 dl. sukrin+

Smält smöret och låt det svalna. Blanda äggen och kokosen med sukrinet. Rör ned smöret och låt det svälla i  ca. 10 minuter. Rulla till bollar/toppar och grädda ca. 10 minuter i 175 grader. Låt topparna svalna och doppa dem sedan i 70% choklad som du smält i vattenbad eller micron. Låt kallna så chokladen stelna. Njuut!

Man behöver förstås inte doppa dem i choklad, de är goda utan också!

Jag har även bakat nåt som jag tror kan vara något av det godaste jag har ätit i bakväg! Det här,

Systrarna Eisenmans fluffiga polkagrispaj


 FOTO: ROLAND PERSSON




                         Gaaah, vad gott!!!  Alltså nu har jag ju bara  provsmakat på smeten, men den var ljuvlig!! Marschmallovsmeten och grädden med en aning pepparmynta var helt underbar. Jag har som inte har någon mortel la polkagrisarna i en plastpåse och sen la jag den i en handduk och tog hammaren och slog på den. Det funkade perfekt. Nu har jag plastat in den och ställt den i frysen. Får se vilken dag den ska avnjutas? 

Jag ska ringa min bror och höra vilken dag som passar dem bäst?                                                        

Jag vet inte vad som hände med texten, den hamnade på  helt konstiga ställen så jag avslutar här. :) Trevlig kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar