lördag 2 februari 2013

Lördagsshopping!

Hello!

Seg idag igen. Ont i hela kroppen och särskilt i halsen. Sonen var också kraxig när han vaknade men påstår nu att han känner sig bättre. Förmodligen för att han ska sova hos en kompis.

Vi har ändå hunnit med lite shopping som kändes nödvändigt. Sonen önskade sig en VARM dunjacka för den han har är tydligen inte så varm och gosig. Håller helt med. Det är jätteviktigt med en skön jacka när det är så kallt ute som det är nu.

Vi åkte ut till Marieberg och var där redan vid halv elva. Först gick vi till Stadium och kollade. Vi hittade en på en gång som han gillade. En snowboardjacka från BURTON i gult och blått. Heja Sverige!! Den var nedsatt från 1499:- till 995:- och det fick väl vara OK då. Hoppas att han vill/kan ha den nästa år med.


Efter det gick vi till Ur & Penn och kollade på klocka. Vi hittade en fin klocka för knappt 200:- som var riktigt fin.



Nu hade de dessutom satt ner ALLA smycken till 20:- styck så jag passade på att köpa present till mamma som snart fyller år.


Ett fint halsband som går i antikguld med både pärlor och stenar. Köpte ett par små matchande pärlor till. Bägge två för 40:-

Efter det for vi hem igen. Jag åkte förbi Erikshjälpen med två kassar med grejer som jag rensat ut. Bäst att göra det när mannen inte är hemma, hihi. Han tycker att vi ska spara ALLT. Och sen sälja det alltså. Men jag orkar inte sälja allt. Jag menar att få en krona för nåt på Tradera känns rätt meningslöst. Särskilt om det är nåt krångligt som ska packas och sen måste man lämna in det på nåt av postens ställen. Suck. Nej, bättre att skänka bort det.

När vi kom hem var det lunchdags, men varken jag eller sonen var hungriga. Jag gjorde lite makaroner och köttbullar till Isan, men hon var mest trött. Hon åt köttbullarna och sen ville hon sova, och gör så fortfarande.
 Jag börjar däremot bli lite hungrig nu. Har bara druckit två koppar te.

Sonen har cyklat iväg till kompisen och jag börjar se fram emot en mysig lördagskväll. Först Melodifestivalen, och sen en ny serie- Mr. Selfridge!! Handlar förstås om mannen som öppnade varuhuset Selfridges i London. Kan bli hur bra som helst!





Ni som har följt min blogg ett tag vet ju att jag ÄLSKAR engelska serier. Speciellt såna som handlar om förr i tiden, som Downton Abbey till exempel.


Längtar efter säsong 4!!!

Nu ska jag kika i kylen om jag hittar något smaskigt! Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar