fredag 25 augusti 2017

Paket på vift!






                                                                    Hej, svejs!

Då var det fredag igen. Hur går det till? Den här veckan gick rekordsnabbt med skolstart och vabb. Jag följde med Isan första dagen till skolan men gick hem efter någon timme eftersom jag var ledig. Och eftersom jag var ledig så gick jag och hämtade henne när de slutade, så inget fritids den dagen.

Allt gick bra och hon verkar trivas. På tisdagen fick hon vara där och på fritids hela dagen men på kvällen hostade hon och snörvlade hon så vi höll henne hemma ett par dagar. Är det inte typiskt att de blir sjuka så fort de börjar på dagis eller i skolan?

Som tur var var det inget värre än en lätt förkylning så lite vila har gjort susen och idag var hon tillbaka i skolan igen. Jag var dock ledig så det blev inget fritids till hennes förtret. Hon hade nog gärna varit kvar en stund till och lekt. Men det blir ju fler dagar.

Har hämtat några paket, ett från Clinique som jag beställde för nästan tre veckor sen men som varit på vift. Och det var nära att jag inte fick h

ämta ut det! Jag fick nämligen ingen avi om brev eller SMS så jag började själv att efterlysa det och fick då beskedet om att det låg på mitt närmaste COOP.

Åkte dit men hade fel siffror med mig (som jag fått från Clinique), åkte då hem och fotade alla olika mejl och nummer och åkte tillbaka. Då sa mannen på posten, Aha då heter du....och sa namnet på en av mina grannar och jag bara, nej? Det är min granne? På paketet stod mitt namn men avin hade skickats till min granne som har ett efternamn som börjar på samma som mitt, men det är den enda likheten.

Jag visade såklart mitt körkort så att han kunde se att det var mitt paket, men han sa först att han inte kunde lämna ut det ändå??!! Orka??!! Vad ska jag göra? Hämta min granne och tvinga henne att åka med? Suck. Som tur var så ändrade han sig och gav mig paketet. Puh!

Nåväl. Då kom mina efterlängtade produkter, ögonmakeup borttagning plus lite olika bonusgrejer. Me like!



Det är alltså Take the day off i full storlek och det var det enda jag betalade för, allt annat var gratisprodukter!

Liten Take the day off, liten Cleansing Micellar gel, Smart serum custom repair, Scrub for men och en minimascara. Mycket bra!

Från Ellos var det inte lika bra. Klänningen som jag köpte var för lång. I övrigt satt den rätt bra men jag skickar tillbaka den.


Beställde även en långkofta men jag behövde bara titta på materialet så insåg jag att det inte skulle funka. Det var mohair i den och den såg riktigt kliig ut.


Retur på den med. 😒

Nu är det dags att fixa middag!

Ha en skön kväll!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar