söndag 13 augusti 2017

Bomullsbröllop!






                                                                   Hej, svejs!

Då var första arbetsveckan efter semestern avklarad. I måndags lämnade jag Isan på fritids för första gången. Hon gick dit med hög förväntan och var inte ett dugg nervös. Jag var med henne i kanske 45 minuter innan jag gick till jobbet. Det gick jättebra och hon trivs som fisken i vattnet.

Jag tycker dock, och det tycker mannen med, att det är rörigt och att de verkar ha noll koll på vart barnen är? Men det kanske är helt fel. Det kanske blir bättre sen dessutom när skolan börjar och alla är på plats? Hur som helst känns det jättekonstigt att lämna sitt barn till fullkomliga främlingar och sen gå därifrån och hoppas på det bästa?!

Som tur är så har hon några kompisar i från dagis som hon känner och det hjälper såklart. Dessutom går granntjejerna som hon leker med nästan varje dag, också där.

Vad har hänt mer då denna vecka? Jo, jag har köpt en "ny" cykel. Ny för mig, men begagnad, på Blocket. Är rädd att den också ska bli stulen så har nu två lås på den. Ett vanligt blocklås och ett kraftigt lås som man kan låsa fast i något föremål. Inte för att det hjälper om en tjuv verkligen vill stjäla den. Det går visst på ca. 30 sekunder för dem att ha sönder ett lås. 😕

Är väldigt nöjd med cykeln, den är jättefin och rullar jättebra! Måste införskaffa varma, bekväma kläder (typ mys) som jag kan cykla i nu hela hösten. Äger inte ens några regnkläder så där spricker det väl kanske?

Har handlat lite kläder på Ellos idag då de har 25% rabatt på hela sortimentet. Hann inte sitta och kolla så noga men en klänning, leggings, långkofta och trosor fick jag med i alla fall.



Hoppas verkligen att allt är bra, för jag är i stort behov av lite nytt. Ska rensa lite i garderoben sen när Isan börjat skolan och mannen åkt till Norge. Det ska bli så skönt med lite egentid och jag ska göra så fint här hemma! 😊

Isan märker ju inte att man rensar ur om hon inte ser det så man måste ju vara lite hemlig. För skulle hon se att man plockade bort en klänning hon hade när hon var 3 år så skulle hon hävda att det passar jättebra och att hon använder den jätteofta. Och likadant med leksakerna. Nä, det får ske när jag är själv.



Idag firar vi Bomullsbröllop, alltså vår första bröllopsdag! Hurra för oss! Vi hade tänkt gå på en restaurang som heter Jimmys Diner, men när jag googlade på den så hade den stängt igen verkade det som? Typiskt. Den verkade så himla mysig med typiskt amerikansk mat som var inspirerad av Twin Peaks. Nu blev det en annan lite enklare restaurang i stället, men bra det med.

Varken jag eller mannen är intresserad av att lägga pengar på blommor och gåvor, eller restauranger heller för den delen så vi är väl lite tråkiga på det sättet. Jag reser hellre för pengarna om jag får välja.

I veckan som kommer ska jag vara ledig i fyra dagar då fritids har studiedagar som sammanfaller med mina ordinarie lediga dagar så blir det långledigt. Me like. Ska ta en liten tripp söderut. Alltså inom Sverige. 😊 Berättar mer om det då!

                                                                      Må så gott!



                                                  
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar