torsdag 17 augusti 2017

Semesterdag och bilder från Hjo!






                                                                         Hej!

Idag har jag semester för att fritids är stängt. Och vilken semesterdag jag lyckades pricka in! 26 grader varmt och solsken! Isan och jag fixade en pastasallad och åkte till favoritbadet och badade i några timmar.

När vi kom dit var det endast fem bilar där så det var inte svårt att hitta ett bra ställe att ligga på!

Glasskiosken öppnade dock inte förrän kl. 15 till Isans förtret, men det är väl för att skolorna börjat nu och det inte är lika mycket folk vid badet. Vi byggde sandslott och Isan gungade lite men nåt bad blev det faktiskt inte. Jag tycker att det är för kallt och Isan hade nog ingen lust bara.

Bästa tipset förresten: Kvällen innan bad, gör saft i en tillbringare och fyll en stor tom flaska till hälften. Frys in över natten. Precis innan ni åker så häller ni över resten av saften i flaskan som legat i frysen över natten. Då har ni garanterat iskall saft hela dagen!

                                                                              😋

                                                    Här kommer lite bilder från Hjo!


Den vackra hamnen



Moster Elins glasscafé


Isan åt en Gottepotta med klubba och marsmallows


Jag drack en smoothie med ananas och cocos



och mannen en mjukglass med Dajmkulor.

Det var otroligt mysigt att sitta i det stora "växthuset" som var inrett i romantiska pasteller och så utsikten över Vättern.

Lunchen var mindre mysig, tyvärr, men vi var hungriga så vi tog första, bästa lunchställe. Nästa gång väljer vi en annan restaurang längre upp runt torget tror jag. Det känns lite taskigt att skriva ut restaurangens namn så det struntar jag i för det var inte äckligt på nåt sätt, bara inte särskilt trevligt. 

😐

I morgon har jag också semester men sen jobbar jag i helgen och på måndag börjar Isan i förskoleklass! Spännande!

Ha nu en underbar kväll i det vackra vädret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar